Life goes on - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu Life goes on - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu

Life goes on

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Juli 2013 | Canada, Goderich

Inmiddels al weer een maand verder na mijn laatste verslag.
Het leven bestaat hier voornamelijk uit werken en in het weekend proberen de feestjes op te zoeken.

In mijn laatste verslag had ik het over het baseball tournament. Die zondag hebben we 's middags de finale gespeeld. Iedereen stond stijf van de pijnstillers en spierpijn en zelfs de beste spelers raakten de bal amper dus we zijn heel mooi 2e geworden. Hierbij wel prijzengeld gewonnen, maar het tournament was gehouden om geld in te zamelen zodat ze het veld en dergelijke kunnen vernieuwen dus we hebben het met zijn alle terug gegeven zodat ze het zelf goed kunnen gebruiken :)

Verder in de weekenden vooral bier gedronken, campfires en twee weken geleden naar de tractorpull geweest. Just having fun :)

Verder ook een nieuwe baan gevonden. Vandaag is het Canada day dus iedereen is vrij, maar vanaf morgen begin ik bij een nertsenfokkerij.
Moet eerlijk zeggen dat het de laatste 3 weken eigenlijk wel steeds leuker werden bij mijn oude baan, dus hoop maar heel erg dat ik het hier ook naar mijn zin ga krijgen en geen spijt krijg van de switch. Grootste voordeel is dat ze op een klein kwartiertje down the road zitten (en ik daardoor de benzine kosten kan halveren) en ik er kwa loon op vooruit ga. Kwa uren ook. Dat was dan weer niet helemaal wat ik zocht. Was eigenlijk meer op zoek naar een uur of 30, maar in plaats daarvan ga ik nu naar 45-55u per week :')

Achja, heb nog genoeg om terug te betalen (rijbewijs, verzekering enz) en dingen die ik wil doen en wil misschien volgend jaar een roadtrip gaan maken dus dat kost ook allemaal meer dan genoeg geld dus het is ook wel lekker om nu even goed te verdienen :)

Het weer is hier verder een stuk beter dan in Nederland. Hier was de lente al veel zon en 20-25 graden (en daarmee koud voor de tijd van het jaar!) en afgelopen week ging het richting de 30. Door de humidity voelde het aan als een graad of 40, eigenlijk net te warm om lekker door te kunnen werken, maar het is hier gelukkig niet zo plakkerig als in Nederland. Tenminste, dat vind ik. Op de radio en de meeste mensen die ik hier spreek hebben ze het over ''sticky'' terwijl ik dat vergeleken met Nederland eigenlijk heel erg mee vind vallen :)

Verder moet ik binnenkort maar eens rustig een keer op zoek naar een leuke jurk. Heb in September mogelijk een bruiloft en kom in December waarschijnlijk voor een weekje naar huis in verband met de wedding van Nelleke :)

Volgend weekend hebben we hier in Clinton het Pluckinfest. Duurt geloof ik 3 dagen. Weet niet precies wat er allemaal te doen is, maar er gebeurt in ieder geval van alles dus dat wordt vast weer een gezellig weekendje :)

Well, take care everyone :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Goderich

Ellen

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 8189

Voorgaande reizen:

10 April 2013 - 09 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: