Busy, awesome, life =) - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu Busy, awesome, life =) - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu

Busy, awesome, life =)

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Augustus 2013 | Canada, Goderich

Hier even ''snel'' een update.

We zijn inmiddels al weer bijna 2 maanden verder sinds mijn laatste update, de tijd gaat ontzettend snel!

Ik ben ontzettend blij dat ik de switch heb gemaakt naar de nertsenfokkerij. Het werk is leuk, ontzettend leuke collega's, dichtbij, tijden zijn niet verkeerd en het betaald goed :)
Toen ik daar net begon waren we bezig om de mink kits bij hun moeder weg te halen en in eigen pens te stoppen. Daarna een stel geimplanteerd met een soort van slaaphormoon zodat hun wintervacht sneller op komt zodat ze sneller gevild kunnen worden en de hele bende gevaccineerd. We hebben een week gehad waarin we praktisch niks gedaan hebben omdat het met humidity zo'n 40-45 graden was. Dat was dus praktisch in de schaduw zitten en niks doen en om de zoveel tijd de nertsen nat spuiten met de tuinslang om ze koel te houden. Betaald krijgen voor bijna niks doen is leuk. Voor de eerste 1,5e dag :')
Na dat de hele bende gevaccineerd was hebben we eigenlijk het drukste gehad. We zijn nu voornamelijk bezig met voeren, pens repareren en om de week de stront etc uit de schuren te halen. En in een aantal schuren beginnen we nu met nertsen scheiden. Ze zitten nu nog met 2 of 3 in één pen (afhankelijk van het geslacht e.d.) maar een heel stel gaan naar 1 mink per pen. In de laatste week van september (wanneer ik vrij ben, kom ik zo op terug) worden de eerste 200-300 minks gevild en eind oktober komt de bende die wij geimplanteerd hebben waarna in december de rest volgt. Om er even een korte samenvatting van te maken :)

En wat september betreft, op 23 september komt Marjolijn over! Wat betekent dat we allemaal leuke dingen gaan doen =D
We hebben op 3 oktober een concert van 30 Seconds to Mars (aaaahwyeah! =D), gaan naar de Niagara watervallen, als het goed is komt mijn tattoo rond die tijd op mijn lichaam, we gaan shoppen in London en dingen bekijken in Toronto etc :) Ik heb er in ieder geval heel veel zin in =D

Verder ben ik in de weekenden ook vrij druk. Zoals de meesten inmiddels volgens mij al wel weten heb ik sinds een tijdje een vriend ^^
Zijn naam is Adam en is 22 jaar :)
Ik werk momenteel om het weekend (net als hij, hij werkt 12 uurs diensten dus per 14 dagen werkt hij er 7) en gelukkig hebben we allebei dezelfde weekenden vrij. Hij woont als hij vrij is in Walkerton, wat ongeveer een uurtje noord van hier is dus de weekenden dat we samen vrij hebben zit ik veelal daar of in Sauble Beach bij hun cottage :)
Hij werkt in Hamilton en wanneer hij werkt woont hij in Burlington. Zo af en toe zit ik een middag daar (afhankelijk van of hij nacht of dag dienst heeft; daarnaast is het zo'n 2-2,5u rijden) en door de weeks zit hij een enkele avond hier, afhankelijk ook weer van wanneer hij vrij is etc. Klinkt ingewikkeld, is het ook wel een beetje maar we proberen er het beste van te maken :)
De afgelopen 3 weken hebben we elkaar bijna niet gezien omdat hij een dienst moest ruilen ivm een bruiloft die we eerder samen hadden dus aankomend weekend is, gelukkig, een lang weekend waarin we elkaar eindelijk langer dan 3/4uur zien :)
Ik rij naar Walkerton vrijdag na werk en we gaan zaterdagmorgen naar Sauble Beach om te gaan vissen (er is een derby going on, prijzen te winnen voor de grootste vis etc etc). Waarschijnlijk in de middag zwemmen en naar ''Mortal Instruments; City of Bones'' en dan 's avonds (als het weer goed is uiteraard) weer vissen :')
Zondag morgen, surprise, bij goed weer weer vissen en dan 's middags naar Toronto. Ze willen me niet inplannen voor een afspraak voor mijn tattoo voor ik daar geweest ben om mijn ontwerp te bespreken en een voorschot te betalen en aangezien ik hem hopelijk eind september/begin oktober wil laten zetten (omdat Marjolijn er dan is en ik niet alleen wil haha) zit er wel een beetje ''haast'' achter. Verder wordt het waarschijnlijk wat dingen bekijken in Toronto en brengen we de nacht door in Burlington waarna hij maandagmorgen weer moet werken en ik naar huis rij.

Oja, en afgelopen zondag hadden we hier in Clinton de horseraces op de renbaan waar ik even ben wezen kijken :) Is best leuk om te zien, alhoewel ik moet toegeven dat ik er toch liever zelf bovenop zit in plaats van erachter :P En ooh god, wat mis ik het paardrijden. Ik heb nu twee maanden niet gereden, verschrikkelijk :') Ik mis het echt heel erg!

De scholen beginnen hier volgende week weer dus veel mensen gaan dan weer naar college/univeristy. Het is voor mij dus veelal werken en in mijn vrije weekenden naar Adam. De mensen die ik hier ken die niet meer naar school gaan werken ook veel dus zo af en toe nog eens proberen een avondje wat samen te doen is af en toe nog best lastig.. Maar we zien wel hoe het loopt en wanneer iedereen tijd heeft :)

Oja, voor ik het vergeet, in december ben ik voor een weekje terug in Nederland vanwege de bruiloft van Nelleke :)
Ik probeer Adam ook mee te trekken naar Nederland dus hoop dat hij vrij kan krijgen van zijn werk. Mocht je hem, of mij ;), willen ontmoeten, stuur maar even een appje of berichtje want die week is al vrij vol gepland :P

Zoals jullie vast wel kunnen raden heb ik het hier hartstikke naar mijn zin. Het leven en de mensen zijn, ondanks dat ik het druk heb, zo relaxed en vriendelijk en de natuur is heerlijk :) Daarnaast heb ik Adam nu natuurlijk dus ik wil eigenlijk helemaal niet meer terug :P
Ik hoop er hierna eigenlijk nog een jaartje Young Professional achteraan te kunnen plakken en waarschijnlijk over te gaan naar een aanvraag tot permanent residence. Maar dat moeten we tegen die tijd allemaal nog maar even bekijken :)

Eerst maar genieten van de tijd die we nog hebben en vanalles proberen uit te zoeken om evt langer te blijven. Verder kijk ik heel erg uit naar eind september wanneer Marjolijn kom en ik hoop heel hard dat ik in december niet alleen naar huis kom ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Goderich

Ellen

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 8179

Voorgaande reizen:

10 April 2013 - 09 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: