46 weeks down, 6 to go - Reisverslag uit Walkerton, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu 46 weeks down, 6 to go - Reisverslag uit Walkerton, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu

46 weeks down, 6 to go

Blijf op de hoogte en volg Ellen

27 Februari 2014 | Canada, Walkerton

I guess it's time for an update again...

Ik heb inmiddels een geweldige baan gevonden op een horse ranch en ze wil me ook helpen met een YP permit. Heb me daarvoor aangemeld en zit, voorlopig, ook in het programma. Minpuntje, de dag dat ze het programma opende hebben ze ook de regels veranderd dus momenteel is het nog even de vraag of ik hem wel krijg... Zo niet, proberen we waarschijnlijk een ander werkpermit of studie permit (ivm dat ik mogelijk een apprenticeship voor groom zou kunnen volgen). Ik hoop dat ik hier in ieder geval de zomer door kan brengen, met of zonder baan en dan zien we wel verder hoe het loopt.

Verder is het weer bagger. Sneeuw, véél sneeuw. De ergste winter sinds 1977 geloof ik, naja in 40 jaar dus. Bijkomstigheidje, sneeuwdagen en compleet dichtgegooide county's. Wat dus betekend dat je alleen in het dorp de wegen op mag, alle wegen buiten het dorp zijn afgesloten en je riskeert daarmee boete's, demerit points en je rijdt zonder verzekering.
Dat is best leuk voor de eerste dag of twee, daarna wordt het behoorlijk vervelend want je kan nergens heen en je kan dus niks doen. Niet meegeteld alle mensen die in de country wonen en hun erf dus niet eens afkunnen voor bijvoorbeeld boodschappen (tenzij op de snowmobiles).
In de eerste week van januari een stuk of 3 dagen gehad, vervolgens eind januari nog een dag of 3 (en daarmee een uitgestelde begrafenis; Adams oom is helaas overleden) en dan nu vandaag 27 feb weer een dag... Vanmorgen geprobeerd naar het werk te komen maar halverwege omgedraait. Ruim 40 minuten over een stuk van 25 minuten gedaan en op sommige momenten kon ik de weg voor me niet eens zien vanwege de (blowing) sneeuw. In eerste instantie verder gereden dan dat ik al wilde omdat mijn baas op vakantie is en het dus alleen wij met zijn drieën was vandaag waaronder één alleen in de morgen maar toen ik hoorde dat alle wegen in Bruce County afgesloten waren ben ik omgekeerd om niet te riskeren niet meer thuis te kunnen komen.
Verder de enkele dag met een temperatuur van rond de -30 en al een paar dagen 0-4 graden boven nul gehad. Beetje jammer dat je daarna eigenlijk alleen nog maar op ijs loopt vanwege de gesmolten en opnieuw aangevroren sneeuw :')

Verder de afgelopen twee maanden weggeweest op de snowmobiles, walks through the bush, valentijnsdag, verjaardag geviert en gewerkt. Niet zoveel bijzonders eigenlijk.
Afgelopen zondag in een vliegtuigje gevlogen met de vader van een vriend van Adam. Heb in de lucht zelf ook gevlogen :) Wat nogal vreemd is want we waren boven de wolken dus je hebt geen idee waar je bent of waar je heen gaat, op het kompas (en GPS) in je vliegtuig na. Respect voor al die piloten op die grote vliegtuigen die toch maar even mooi vliegen naar waar je heen wil ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Walkerton

Ellen

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1106
Totaal aantal bezoekers 8168

Voorgaande reizen:

10 April 2013 - 09 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: