Nederland, Kerst and a Happy New Year! - Reisverslag uit Walkerton, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu Nederland, Kerst and a Happy New Year! - Reisverslag uit Walkerton, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu

Nederland, Kerst and a Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Januari 2014 | Canada, Walkerton

Happy New Year everyone!

Weekje terug naar Nederland was leuk! Heel fijn om iedereen weer even gezien te hebben, maar tegelijkertijd toch ook wel blij dat ik nu weer in Canada zit :)
De reis heen en terug zijn beide goed gegaan, terug helaas wel veel vertraging.
Zaterdag 7 december zijn we rond 11:40 geland. Gewacht op bagage etc en toen naar huis. 's Middags even naar het dorp geweest en wat dingen gehaald. 's Avonds zijn Gerard en Marco en opa en oma langs geweest :)
Zondag ben ik wezen paardrijden met Eva en Nelleke :) De hele rit ernaartoe was al een heel avontuur aangezien de tank leeg was maar we de tank niet open konden krijgen :') Gelukkig was alles op tijd opgelost en hebben we toch nog een heerlijke bos en strandrit kunnen maken!
Maandag zijn Adam en ik naar Amsterdam geweest. Veel souvernirswinkels ingeweest vanwege de souvenirs die iedereen hier in Canada van ons wilde hebben, wat gewinkeld, rondje over de wallen en naar het Sexmuseum geweest. Als je er dan toch bent... ;)
Dinsdag zijn mama, Adam en ik naar Utrecht geweest. Beetje rondgelopen, wat gewinkeld en aan de gracht wat gegeten en gedronken :) 's avonds zijn we gezellig met z'n allen naar Da Gigi geweest.
Woensdag zijn Adam en ik naar Friesland gegaan, ontzettend fijn om iedereen daar ook weer even gezien te hebben!
Donderdag de bruiloft van Nelleke was ontzettend gezellig en nogmaals gefeliciteerd beide!
Vrijdag eigenlijk niet bijzonder veel uitgevoerd, eindelijik wat ''rust''. 's Middags met mama nog even naar het dorp geweest en een nieuwe ketting gekregen. 's Avonds met zijn allen naar m'n opa en oma en daarna wokken in Vianen. Heerlijk en was ontzettend gezellig met zijn allen :)
Zaterdag moesten we vroeg op aangezien iemand verzonnen had dat ie wel voor de hele familie French Toast kon maken haha. Ook die dag niet bijzonder veel uitgevoerd en 's middags naar het Wekeroms zandgat geweest waar Eva wat foto's van ons allen heeft gemaakt. Dankjewel meis!
Ook zondag wederom vroeg op. We waren rond 10:45/11:00u op het vliegveld want we vlogen rond 13:20. Achteraf kwam ik er achter dat ze die morgen waarschijnlijk opnames hadden van All You Need Is Love aangezien er een hele berg stewardessen etc de halve morgen daar stond te dansen :') Anyway, de reis terug ging goed. Dikke vertraging in Ijsland waardoor we ook pas laat in Toronto waren. En vanwege het geweldig slechte weer die dag duurde het ook nog vrij lang voor de bagage binnen kwam. Nadat we eindelijk het vliegveld uit waren (godzijdank kon ik ook zonder problemen door immigratie heen) heb ik het eerste stuk van Toronto naar Orangevile gereden. Gegeten bij de McD en vanaf daarheeft Adam naar huis gereden. De wegen waren slecht, véél sneeuw op de weg. Ik heb gelukkig een aardig stuk geslapen en ben pas een half uur voor we thuis waren wakker geworden. Tegelijkertijd onze bijna dood ervaring dus ook niet bewust meegemaakt, alhoewel het niet echt grappig is als dat het eerste is wat je hoort als je net wakker bent :') Wij reden op de hoofdweg en, ik denk vanaf links, was er een pick up truck die met een noodgang door het stopsign ging. Die heeft zichzelf waarschijnlijk de berm ingereden maar omdat Adam het al aan zag komen op tijd extra gas heeft gegeven heeft ie ons op een paar meter na gemist. In ieder geval, zo'n 20 uur nadat we bij ons thuis in NL de deur uitliepen waren we ook hier eindelijk thuis. Regelrecht het bed in, dat wel.

Vanaf daar nog 10 dagen tot Christmas. Vooral met Adam weggeweest naar zijn ooms en tantes, weggeweest op de snowmobiles etc, veel emails gestuurd voor banen etc en in de omgeving rondgereden. Net voor Kerst nog twee gesprekken gehad waarvan er een heel goed klonk, grote huisdieren en ook heel veel handson werk, écht als assistent van de DA mee, en niet zoals in NL de hele dag op de kliniek terwijl de DA zelf alles doet. Zou dan ook op eigen houtje naar clienten gestuurd kunnen worden om bijvoorbeeld rontgenfoto's te maken van paarden of deze te vaccineren oid. Heel gaaf dus en hoop heel erg dat dat wat wordt, ook voor mijn vergunning hou ik niet veel tijd meer over helaas. Nog 3 maanden als ik pech heb voor ik naar huis zou moeten...
Eerste kerstdag hadden we zijn stiefvaders familie hier. Was leuk en gezellig, en zoals met elke feestdag, kalkoen en ham voor supper.
Tweede kerstdag/boxing day hebben we het bij zijn oom en tante gevierd en ook hier weer kalkoen en ham. Ook dit was erg gezellig.
Vrijdag moest Adam weer aan het werk en ben ik met Adam zijn moeder en zijn broertje Kyle naar Kitchener geweest. 's Avonds konden Kyle en ik weer terug rijden richting Guelph om Adam daar op te pikken want die was op het werk ziek geworden.
Zaterdag dus nog een extra dagje thuis voor hem. Zijn naar zijn oom en tante geweest en ik heb eindelijk weer wat om te rijden :D alhoewel dat ook niet echt opschiet als het -15 is buiten en het weiland één grote ijsbaan is. Maar het is in ieder geval een leuk projectje om mee aan de slag te gaan en ze zouden proberen om, in ieder geval een redelijk groot deel, van het weiland sneeuw/ijsvrij proberen te krijgen zodat ik ook de ruimte heb om te rijden en echt weer aan de slag te gaan :)
Zondag is Adam weer terug gegaan naar zijn werk en ben ik 's middags naar Clinton gereden voor kerst :) Wederom kalkoen en ham haha. Vanuit daar doorgereden naar Burlington en daar de nacht door gebracht. Maandag weer naar Walkerton gereden.
Dinsdag weer naar Clinton gereden om gezellig bij Leonie wat carbid te schieten en oliebollen te eten. Omdat het weer heerlijk is gaan sneeuwen en het best hard waaide waren de roads niet al te best, dus beetje op tijd naar huis om in ieder geval te proberen zoveel mogelijk nog met licht te kunnen rijden. 's Avonds met Kyle naar hun oom en tante geweest en daar dus gister een beetje rondgehangen tot ongeveer 1:45u.
Aangezien Adam kaarten had voor de Winter Classic Game in Michigan (Toronto tegen Detroit) is hij gister na het werk naar de states gereden om daar min of meer oud en nieuw te vieren en vandaag dus naar de Game te gaan. Vandaag staat er voor mij niet bijsterveel op het programma en heel veel dingen zijn dicht. Adam komt waarschijnlijk morgenmiddag/avond weer thuis dus laat vandaag maar snel voorbij zijn :')

Voor de rest hoop ik heel hard dat het met die ene dierenarts wat gaat worden want de aanvragen voor de vergunningen gaan ook snel open...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Walkerton

Ellen

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8167

Voorgaande reizen:

10 April 2013 - 09 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: