Alles anders - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu Alles anders - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu

Alles anders

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 Oktober 2013 | Canada, Goderich

Zo. Om dan hier nog maar even verder te gaan.
Ik ben ontzettend blij dat Marjolijn hier momenteel ook zit en dat het verder heel goed gaat tussen Adam en mij alhoewel 1x per 1-2 weken elkaar zien toch wel vrij weinig is haha.
Want other then that is het momenteel vrij zwaar. Werk is gewoon ronduit kut :')
Naja, het werk is wel leuk, maar ik kan mijn baas niet. Hoe en wat precies zet ik hier zo verder niet op internet, moet je eventueel maar even over whatsappen ofzo, maar vooral geestelijk tikt het hard aan.
Zowel geestelijk, en daardoor ook lichamelijk, ben ik vrij moe en mis ik iedereen die ik momenteel het meeste om me heen nodig heb meer dan ooit. Adam werkt 2 uur verderop en voor de rest zit bijna iedereen op een uur of 8 vliegen. Niet echt om de hoek dus haha :')
Maargoed, ben wel op zoek naar wat anders. Op 20 minuten van Walkerton waren er toevallig net 2 klinieken die allebei een paraveterinair zoeken dus heb hun allebei gemaild en ik moet morgenmiddag even terugbellen naar een kliniek in Guelph, waarschijnlijk vanwege een jobinterview. Zou wel fijn zijn om daar ergens terecht te kunnen komen, zeker als ze me ook nog zouden willen helpen met mijn Young Professional :)
Nu moest ik sowieso al op zoek naar een andere auto en moet ik verder nog even kijken hoe en wat precies maar ga ik dus ook over naar Walkerton.

Maargoed, dat wordt nog feest morgen. Ookal heb ik nog niet definitief een job, alhoewel ik wel min of meer wat achter de hand heb, ga ik ook niet veel langer rondlopen waar ik nu zit. Ik werk, omdat een andere jongen laatst al weg is gegaan, nu ook elk weekend ipv om het weekend dus vrije tijd om Adam en Marjolijn te zien heb ik dus ook bijna niet meer. En ik moet zeggen dat dat ook niet echt meehelpt als je al doodmoe bent :')
Dus na alles wat er gebeurt en gezegd is ga ik morgenmiddag vertellen dat ik per november weg wil. Ik heb zo een vermoeden dat iemand best boos gaat worden morgen. Maargoed, dat is niet mijn probleem. Hij mag blij zijn dat ik hem een kleine 3 weken geef om iemand anders te vinden en aangezien hij vanwege die andere jongen al aan het zoeken was lijkt het mij toch niet zo moeilijk om dan 2 mensen uit te nodigen in plaats van één. En ik heb dan nog mooi 2 paychecks en een beetje binnen te halen. Heb ik een leuk bedrag op mijn rekening en op zich zou ik het ook niet erg vinden om even een week of 2 vrij te hebben.

Die week met Marjolijn heeft me laten inzien hoe graag ik niet terug wilde aan het werk en na alles wat er gebeurt is en hoe moe ik momenteel ben heb ik eerlijk gezegd ook wel even behoefte aan rust en ruimte, terug op adem komen.
Maargoed, we zullen zien hoe het loopt :)

Vrijdagavond naar het Friese toneelstuk ''De Emigrant'' geweest (google maar even). Was mooi, heeft me over bepaalde dingen toch wel aan het denken gezet (alhoewel ik het land, de meeste mensen en natuurlijk Adam nog steeds prachtig vindt dus zou hier nog steeds niet zomaar weg gaan) en verder was het toch wel fijn even iets van ''thuis'' te horen :)
Verder een bruiloft en thanksgiving gehad :)
Uiteindelijk zo met werk weten te regelen dat ik toch zondag vrij was (want eigenlijk had ik dit hele weekend vrij moeten zijn, maarja) dus dat was in ieder geval nog iets, zou anders niet meer dan een uur of 2 geslapen hebben :')

Bruiloft was zaterdagmiddag en was mooi om mee te maken :) we hadden perfect weer, rond de 20 graden en zon, en het feest en supper daarna waren binnen, waar het dankzij de airco dan weer wel vrij koud was :')
Waren rond een uur of 2 thuis en hebben vervolgens tot 11:45 in bed gelegen. Kon dus ook wel zien dat ik de slaap nodig had en het was dat Adam zijn moeder ons wakker maakte omdat we naar Thanksgiving lunch bij mij thuis moesten anders had het me niks verbaast als we om een uur of 3 pas een keer wakker geworden waren.
Dus dat werd nog haasten want we moesten Marjolijn ook nog ophalen dus we waren ook wel een kleine 20 minuten te laat. Oeps :')
Het begon namelijk om 13u, maar omdat het van Adam naar mijn huis ruim 50 minuten rijden is, we pas erg laat wakker waren en nog snel even moesten douchen, en we om moesten rijden om Marjolijn op te halen werd dat dus iets later. Maar verder was het heel gezellig :)
Marjolijn na de lunch weer afgezet en het was de bedoeling dat we voor supper naar familie van de vriend van de moeder van Adam zouden gaan maar we waren allebei zo moe dat we bij hem thuis op de bank zijn gaan zitten en er niet echt meer afgekomen zijn. Uiteindelijk zijn we 's avonds nog even op zijn nieuwe quad weggeweest. Hebben zijn trailcamera gecheckt, door het bos gescheurd, even bij zijn oom langs geweest en op de terugweg nog even 3 herten achterna gejaagd :')
Het jachtseizoen met geweer voor herten is de eerste week van november maar momenteel mag je ze wel al met de boog schieten dus dan is het toch we handig om te weten waar ze een beetje zitten.

Vanmorgen gewerkt, 's middags terug naar Walkerton maar verder niks uitgevoerd en dan zo nog maar even snel douchen en slapen. Morgen weer aan het werk. Joepie... Nog maar een kleine 3 weken zullen we maar zeggen, zucht. Maar we komen er wel, uiteindelijk!

I'll keep fighting for my dreams :)
Sometimes I just need a hug or call from the right persons ;)

Oja en other then that... Helaas is Bowie woensdagavond Nederlandse tijd ingeslapen. Mama heeft het mij toen expres niet verteld alhoewel ze het wel tegen Adam verteld had. Hij heeft het mij 's nachts na de bruiloft verteld en daar ben ik ze allebei heel dankbaar voor. Zondagmorgen heeft mama mij uitgelegd wat er precies aan de hand was en gelukkig is het allemaal heel snel gegaan. Dinsdag was er nog niks aan de hand en woensdag ging hij ineens heel snel achteruit. Kon op een gegeven moment niet meer opstaan of kwispelen en ze hebben hem toen de kliniek in moeten dragen. Er is waarschijnlijk een ader in zijn hoofd gesprongen dus een ''lange lijdensweg/aftakeling'' is hem gelukkig bespaard gebleven. Daar ben ik wel heel blij om ondanks dat het klote blijft.
Heeft toch 13 jaar met ons geleefd en dan is het toch wel kut om aan de andere kant van de wereld te zitten. Naja, nou is het sowieso momenteel al een beetje best wel klote dus het kwam niet echt mooi uit haha maar god dank hebben ze gewacht en heeft Adam het mij verteld zodat ik in ieder geval hem om me heen had om steun uit te halen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Goderich

Ellen

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 8170

Voorgaande reizen:

10 April 2013 - 09 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: