Working and partying - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu Working and partying - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu

Working and partying

Blijf op de hoogte en volg Ellen

02 Juni 2013 | Canada, Goderich

Alweer zo'n 3 weken sinds mijn laatste verslag, de tijd vliegt.
Moet zeggen dat ik me hier wel vermaak en eerlijk gezegd niet eens zo heel veel van Nederland mis. Eerder bepaalde personen, maar Nederland, nah niet echt (a)

De afgelopen weken voornamelijk gewerkt. Het werk op sich is niet zo slecht; paardjes voeren en rijden, grasmaaien, wat tuinwerk, trailer schoonspuiten (en daar allemaal betaald voor krijgen), maar het is wel erg eenzaam. Ik werk maandag t/m vrijdag van 8 tot 5 en het is ruim een half uur rijden dus ik ben toch al snel zo'n 10u per dag zo goed als alleen. Dat, mede met wat andere dingen, de lange reistijd en daarmee het vele geld dat ik kwijt ben aan bezine maakt me toch wel dat ik op zoek ben naar iets anders wat meer in de buurt.

Verder de afgelopen weken ook bezig geweest met de autotheorie cursus. Ben overgestapt van Goderich naar Clinton omdat ik werk heb gevonden (een behoorlijk stuk) achter Clinton en het anders erg om was om van daar naar Goderich te rijden om vervolgens weer de halve weg terug naar Clinton te moeten. Ben daarmee van een klas met 5 mensen naar een klas met ongeveer 18 mensen gegaan. Allemaal ''kinderen'' van een jaar of 16 maar wel een hele leuke groep met gevoel voor humor. De cursus was verder niet zo boeiend. Zo'n 90% is hetzelfde als in Nederland dus de testen na elke sessie gingen me verder behoorlijk makkelijk af. Afgelopen week de laatste lessen gehad dus hoef nu alleen nog maar een paar uur te rijden met een rijinstructeur (hij is overigens Nederlands =P ). Aankomende week waarschijnlijk mijn G1 schrijven (schriftelijke test) zodat ik eind juli voor mijn G2 kan en dus officieel op een Canadees rijbewijs alleen mag rijden (nu ook, in principe het hele jaar gewoon, maar dit is meer een verzekeringskwestie want die willen me niet voor een jaar op mijn Nederlandse rijbewijs hebben).

2 weken terug hadden we hier lang weekend in verband met Victoria day (in Nederland als het goed is het weekend van Pinksteren). Toen voornamelijk wat bloemen en planten gekocht en deze geplant. Hebben nu een tuin vol met aardbeien, bleuberries, bonen, komkommers, tomaten, paprika's, meloen, brocolli, bloemkool, bieslook en moeten nog wat tijm, wortels en pompoenen planten. Verderop richting het bos staan wat kersen, peren en nog wat andere fruitbomen. Meeste is nog niet rijp maar het is wel heerlijk om verse producten uit je eigen tuin te hebben :)

Vorige week vrijdag naar een Buck and Doe geweest. Dat is zeg maar een feest van mensen die gaan trouwen. Erg gezellig en een hoop mensen leren kennen en nieuwe vrienden gemaakt. Daardoor zaterdag een tweede Buck and Doe party gehad.

Gister was in Clinton de fair met derby etc. Derby verder niet gezien, maar ook daarna daar met wat mensen gezellig gehad en wat gedronken.
Vandaag twee wedstrijden baseball gespeeld (ik kan verassend goed raak slaan) en zo opweg naar de derde wedstrijd. Als we genoeg gewonnen hebben vandaag moeten we morgenavond nog een keer, en in dat geval dan maar hopen dat ik me morgen verder goed genoeg voel want heb vanavond weer een Buck and Doe party en aangezien ik de laatste 2 partys geBOBd heb hebben ze me min of meer verplicht om te drinken vanavond. Morgen verder niet zoveel op de planning en daarna weer een week werken en op naar het volgende weekend :)

Het weer hier is verder heerlijk, veel zon en warmte, wat er tevens voor gezorgd heeft dat ik gister katsverbrand ben. Heb vooral bij mijn nek er nog wel wat last van dus maar hopen dat het vandaag en morgen nog een beetje wegtrekt...

  • 02 Juni 2013 - 07:22

    Ellen:

    Edit;

    No party for me tonight. Na de wedstrijd om 8 uur bleek dat we nog een wedstrijd moesten spelen. Deze hebben we gewonnen dus hebben morgen om 2u de finale maar omdat de wedstrijd pas om 11 uur begon en we pas na 12u klaar waren had het niet zoveel zin meer om nog naar de Buck and Doe te gaan. Feestjes eindigen hier doorgaans rond een uur of 1 dus had dan amper een half uur gehad. In plaats daarvan nu after drinks in de hot tub bij Leonie :D om iig het gemiste feestje nog een beetje goed te maken :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Goderich

Ellen

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 8186

Voorgaande reizen:

10 April 2013 - 09 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: