Stop-signs overkill, goodbye Mum & sneeuw in april - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu Stop-signs overkill, goodbye Mum & sneeuw in april - Reisverslag uit Goderich, Canada van Ellen - WaarBenJij.nu

Stop-signs overkill, goodbye Mum & sneeuw in april

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 April 2013 | Canada, Goderich

Het is alweer dik een week geleden sinds mijn laatste verslag dus ondertussen maar weer eens tijd voor een update over afgelopen week.

Dinsdag dus geluncht, was gezellig en verder niet zoveel gedaan.

Woensdag naar London geweest om even mijn garderobe aan te vullen. Want eerlijk is eerlijk, heel veel had ik niet meegenomen en het is toch wel fijn om iets meer kleding te kunnen dragen dan een stuk of 3 goede broeken en 2 truien. Sowieso had ik niet echt een ''normaal'' vest mee, eigenlijk verder alleen of t shirts of vesten voor wanneer het toch wel minimaal 5 tot 10 graden onder nul moet zijn, en zo koud was het nu ook niet meer.
Dus maar even wat kleding ingeslagen en een nieuw speeltje gekocht. Een Samsung Galaxy Note 10.1. Doordat elektronica aanzienlijk goedkoper is dan in Nederland was het prijsverschil toch wel dusdanig dat ik dat mocht kopen van mezelf :)
Op de terugweg nog even langs wat familie.

Donderdag voor het eerst in alleen een hemdje buiten gelopen. Woensdag was het ook al heerlijk weer overigens, maar vandaag toch wel een graad of 25. Maar was ook wel verraderlijk want zoals verwacht aan het eind van de dag wat onweer en regen.

Vrijdag, zaterdag en zondag volgens mij niet zoveel gedaan. Beetje relaxen, buiten rondje lopen in het bos en boodschappen doen. Zondag avond uit eten geweest vanwege de verjaardag van de oudste zoon :)

Maandag helaas de dag dat mam alweer naar huis ging. 's Ochtends nog wat boodschappen gedaan en voor lunch wentelteefjes gebakken en tevens de Canadese variant ''French toast'' gegeten. Rond 14:30 onderweg naar het vliegveld om daar rond 18:00u aan te komen. Mam ingecheckt, wat gegeten op het vliegveld, mam uitgezwaaid en weer onderweg naar huis. Gonna miss you, maar gelukkig hebben we tegenwoordig Whatsapp en Skype :)

Daarover gesproken, ik heb een nieuw, Canadees, nummer en ben dus niet meer via sms of bellen te bereiken op mijn Nederlandse nummer. Echter gaat mijn Whatsapp nog wel gewoon via dat nummer dus daarop ben ik nog wel gewoon bereikbaar. Net als Facebook, Twitter, Email, Skype enz...

Dinsdag verder niks bijzonders gedaan en vandaag (woensdag) wat rondgereden in de omgeving en wat resumes afgegeven bij dierenartsen en een paar andere bedrijven. Als ik maar eenmaal een baan heb, kan ik van daar uit altijd nog op zoek naar iets beters :)
Ik mag in ieder geval in juni mee met de dierenarts van een praktijk hier in de buurt. Ze doen alleen de grote huisdieren dus wie weet wat we daar nog aan over houden. We gaan in ieder geval binnenkort nog langs een paar andere dierenartsen om resumes af te geven en heb zojuist nog een mailtje gestuurd naar iemand van de, aan het email adres te zien, SPCA.
Tevens zit hier ''om de hoek'' een soortement van horse school centre. Omdat engels rijden hier toch niet zo common is als western daar ook binnenkort nog even langs om te kijken of ze daar niet nog wat leuks voor me hebben. Verder had ik in Nederland al een reactie gestuurd op een advertentie hier in de buurt van een stal die zowel western als engelse ruiters zochten. Of althans, dat zei de advertentie, in een reactie kreeg ik terug dat ze alleen western ruiters zochten, echter was ik wel welkom om een keertje langs te komen. Dus daar binnenkort ook nog maar even langs, mochten ze toevallig toch nog interesse hebben en anders om ook maar even te vragen of ze misschien niet nog andere stallen voor me weten. In Nederland is het ook ons kent iedereen, en hier kent volgens mij ons nog veel meer dan iedereen dus zodra je dan in ieder geval maar ergens je voet in hebt gezet is het hopelijk wat makkelijker om ergens terecht te komen. Ging toen in Nederland ook zo :)

Aangezien iedereen hier morgen weer aan het werk gaat zal ik de komende dagen waarschijnlijk niet zoveel interessante dingen doen. Voornamelijk wat job seeking on the internet and in the newspapers I think.

En wat de titel betreft...
Je wordt hier doodgegooid met stopborden. Regels zoals ''rechts voorrang'' etc kennen ze hier allemaal niet dus naast wat stoplichten in de dorpen wordt je verder op zo ongeveer elke hoek van de straat doodgegooid met stopborden. Das dan weer een beetje jammer :')

En ja, we hadden sneeuw vandaag. Het meeste was weliswaar te nat om te blijven liggen (was ook zo'n 0-2 graden) maar op een enkele plek kon je toch wel goede witte velden, half witte bomen en besneeuwde nummerplaten vinden. Het weer gaat hier wat dat betreft up en down. Vorige week ook, donderdag 25 graden, vrijdag een graad of 15 geloof ik en volgens mij was het zaterdag ook maar een graad of 4 (en sneeuw). Gister weer iets van 18 graden en vandaag dus en graad of 2. Voor komende week voorspellen ze gelukkig vrij veel zon en 15-21 graden dus kom maar op met de zomer :)

  • 26 April 2013 - 21:22

    Magda Kaptein:

    hoi, net je laatste verslag gelezen, leuk om zo op de hoogte te blijven. Fijn dat je het naar je zin hebt. Blijven je volgen! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Goderich

Ellen

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8190

Voorgaande reizen:

10 April 2013 - 09 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: